Fiskalizacija - obveze u 2013.
Ideja Zakona o fiskalizaciji je da smo SVI obveznici fiskalizacije (bez obzira da li poslujemo s gotovinom i karticama ili ne), ali da samo oni koji posluju s gotovinom odnosno karticama trebaju provoditi fiskalizaciji odnosno trebaju tražiti fiskal od FINE i fiskalizirati svoje gotovinske račune.
Obveze kojima se trebaju prilagoditi svi obveznici:
- donijeti interni akt (primjer u prilogu) kojim se popisuju sve poslovne prostorije u kojima se obavljaju djelatnosti te način označavanja pojedinog poslovnog prostora
- prilagoditi sadržaj računa (u nastavku)
- postaviti upozoravajuće naljepnice o obvezi izdavanja i uzimanja računa
Obveze za stvarne obveznike provođenja postupka fiskalizacije izdavanja računa (uz gore navedene tri stavke):
- dostaviti poruku o poslovnim prostorima u kojima obavljaju djelatnosti s oznakom radnih dana i radnog vremena poreznoj upravi
- dostaviti na ovjeru svaki račun koji je naplaćen sredstvima koji se smatraju gotovinom (provođenje fiskalizacije)
INTERNI AKT
Sukladno čl. 11. st. 2. Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN 133/12), i čl.___ Društvenog ugovora, društvo „XY“ d.o.o. zastupano po direktoru ___________ donosi
ODLUKU
kojom se uređuju pravila slijednosti numeričkih brojeva računa, popis poslovnih prostora te dodjeljivanje oznake poslovnih prostora
- Numerički broj računa počinje s početkom kalendarske godine, na dan 1. siječnja, od rednog broja 1 do broja „n“ na dan 31. prosinca tekuće godine poštujući pravilo slijednosti numeričkih brojeva računa.
- Društvo „XY“ d.o.o. sa sjedištem na adresi Ilica 1, Zagreb obavlja djelatnost pripreme i usluživanja pića u prostorijama kako slijedi:
- Jarunska b.b., Zagreb
- Zagrebačka 1, Zagreb
- Dodjeljuju se oznake prostorima kako slijedi:
- Jarunska b.b., Zagreb, oznaka PJ1
- Zagrebačka 1, Zagreb, oznaka PJ2
Ova odluka stupa na snagu 1. siječnja 2012.
___________________
(potpis i pečat)
Uzimajući podatke iz internog akta za primjer broj računa bi izgledao na slijedeći način:
- za poslovni prostor na Jarunskoj: 1-PJ1-01 (1-broj računa koji treba ići od 1 do n, PJ1 – oznaka poslovnog prostora koju smo definirali proizvoljno u internom aktu, 01-oznaka naplatnog uređaja, u slučaju da u jednom prostoru imamo više naplatnih uređaja, račun sa drugog naplatnog urečaja bi bio 1-PJ1-02)
- za poslovni prostor na Zagrebačkoj: 1-PJ2-01, 2-PJ2-01, 3-PJ2-01...
Račun prema Zakonu o fiskalizaciji (čl. 9) treba sadržavati (uz napomenu da se još uvijek čeka Pravilnik o provedbi fiskalizacije, pa su moguće i izmjene u pogledu brojeva računa):
- prema Zakonu o porezu na dodatnu vrijednost (čl. 15)
- mjesto izdavanja, broj i nadnevak
- ime (naziv), adresu i osobni identifikacijski broj poduzetnika, koji je isporučio dobra ili obavio usluge (prodavatelja)
- ime (naziv), adresu i OIB kome su isporučena dobra ili obavljenje usluge (kupca)
- količinu i uobičajeni naziv isporučenih dobara te vrstu i količinu obavljenih usluga
- nadnevak isporuke dobara ili obavljenih usluga
- iznos naknade (cijene) isporučenih dobara ili obavljenih usluga, razvrstane po poreznoj stopi
- iznos poreza razvrstan po poreznoj stopi
- zbrojni iznos naknade i poreza
2. po Zakonu o fiskalizaciji treba dodati još i:
- vrijeme izdavanja računa (sat i minuta)
- oznaku operatera (osobe) na naplatnom uređaju (na računu će se napisati šifra operatera, npr. BLAGAJNIK1, dok će se OIB te iste osobe dostaviti Ministarstvu financija – poreznoj upravi)
- oznaku načina plaćanja računa – novčanice, kartica, ček, transakcijski račun, ostalo
3. oni koji stvarno provode fiskalizaciju, odnosno oni koji posluju s gotovinom (što uključuje i kartice) uz navedene dijelove računa trebaju imati i:
- jedinstveni identifikator računa(dobiva se od PU pri svakoj fiskalizaciji računa)
- zaštitini kod izdavatelja obveznika fiskalizacije (vaš softver bi ga trebao automatski generirati)
Još jednom napominjemo da svi trebaju prilagoditi svoje račune kako je navedeno u točki 1. i 2. bez obzira na to da li posluju s gotovinom i karticama ili ne, a samo oni koji posluju s gotovinom (u što se ubrajaju i kartice) trebaju na računima imati i stavke pod 3.
VAŠ MKD-BIRO d.o.o.